Co o UX powinien wiedzieć każdy, kto zakłada firmę

 

UX czyli User Experience to wrażenie, jakie użytkownik odnosi po zetknięciu się z Twoją usługą/produktem czyli innymi słowy doświadczenie, jakie przeżywa. Oznacza to, że jeśli użytkownik wejdzie na Twoją stronę i będzie miał pozytywne doświadczenia, to jest bardziej prawdopodobne, że kupi Twój produkt. Chodzi o to, by strona była użyteczna, czyli spełniała swoje założenia biznesowe. UX ostatnimi czasy stało się bardzo mocno wymagane wśród grafików i ten, kto “umie w UX”, zarabia o wiele więcej niż zwykły grafik.

 

Uważam jednak, że to jest taka dziedzina, z którą powinien zapoznać się nie tylko każdy grafik, ale też każdy, kto zamierza zlecić do wykonania projekt wymagający interakcji z użytkownikami. Czyli generalnie wszyscy przedsiębiorcy 🙂 Jeśli więc planujesz otworzyć sklep internetowy albo stronę swojej firmy, to dobrze, abyś znał podstawy projektowania użytecznych stron. Naprawdę pozwoli Ci to zrozumieć wiele zachowań użytkowników i będziesz też umiał rozpoznać, czy firma, z którą nawiązujesz współpracę, to firma, która zrobi to dobrze. To przełoży się na Twoje wyniki biznesowe.

 

Do mnie czasem przychodzą klienci z wizją strony www, która totalnie odbiega od przyjętych standardów intuicyjności i czasem ciężko ich przekonać, że powinno być inaczej. Są tak mocno zapatrzeni w swoją wizję, że nie dbają o to, czy strona będzie sprzedawać, ale o to, czy im samym będzie się podobać. To okropny błąd, bo strona to narzędzie sprzedaży – to taki nasz wirtualny handlowiec, a nie coś, na co sobie możemy popatrzeć czy pochwalić się znajomym.

 

Zdaje się, że tą drogą poszli też pomysłodawcy sklepu internetowego Rossmanna – nie wiem jak Ty, ale ja nie jestem w stanie cokolwiek w nim kupić 😀 Zniechęcili mnie skutecznie i nigdy więcej do niego nie wrócę – no chyba, że zdecydują się jednak zmienić interfejs.

 

Chciałabym, żeby kiedyś stało się tak, że większość klientów, którzy będą do mnie przychodzić to będą osoby, które cokolwiek wcześniej na temat UX liznęły i które będą rozumiały, o co tutaj biega. Wszyscy na tym zyskają – klienci, bo projekty, które powstaną, przyniosą im oczekiwane rezultaty biznesowe, projektanci – bo dzięki temu powstaną przemyślane narzędzia sprzedaży, którymi można się pochwalić oraz użytkownicy – bo więcej stron będzie przyjaznych.

 

Oczywiście to nie jest tak do końca, że stworzysz zajebistą stronę i już sprzedaż sama się napędza – trzeba też stronę promować, ale przede wszystkim stale testować rozwiązania w niej zastosowane. Bo nie zawsze użytkownicy zareagują na to, co się zaprojektuje tak, jakbyś chciał.

 

O tym wszystkim i wielu innych czynnikach, które wpływają na dobre UX jest bardzo fajny, DARMOWY ebook “Jak projektować dla użytkowników”. I muszę dodać, że to NIE jest wpis sponsorowany – po prostu tak mi się ten ebook spodobał, że musiałam o nim napisać.

 

Mimo, że mam już sporą wiedzę w tym temacie, to jednak zawsze chętnie czytam tego typu rzeczy – zawsze się czegoś nowego dowiem, a jeśli coś jest szczególnie ciekawe, podsyłam także moim klientom. Uważam, że ten ebook jest napisany tak prostym językiem, że może go przeczytać nawet osoba, która nie ma zielonego pojęcia o stronach internetowych czy aplikacjach.

 

Ebook jest dla każdego, kogo choć trochę interesuje, jakie elementy strony czy aplikacji wpływają na większą interakcję z użytkownikiem bądź zwiększenie wyników biznesowych. Mimo, że całość liczy aż 150 stron i wydaje się dość obszerna, to  ilość informacji na każdej stronie została tak zaplanowana, by łatwo było to “łyknąć” wzrokiem – mam tu na myśli ilustracje oraz duży, czytelny font. Myślę, że ebook spokojnie można przeczytać w jeden-dwa wieczory. Ksawery Kargól, autor tego ebooka, zrobił kawał dobrej roboty!

 

Z ebooka dowiesz się m.in.

  • jakie są metody badań projektów, które stworzysz (sam lub z odpowiednią firmą), dzięki czemu poznasz opinie użytkowników i wyeliminujesz istotne błędy
  • co to jest architektura informacji,
  • podstawy projektowania wizualnego (czyli o kolorach, kształtach, kontrastach itp.)
  • jak stworzyć prototyp.

 

Ebooka możesz pobrać TUTAJ

 

 

Pracujesz w branży kreatywnej i potrzebujesz pomocy? Dołącz do grupy “Jak pozyskać klienta – sprzedaż w branży kreatywnej” na Facebooku!

 

 

Twoja kolej

Masz jakieś pytania? Śmiało zadaj je w komentarzach pod tym wpisem! Jeśli spodobał Ci się ten wpis, to proszę prześlij go e-mailem do swoich znajomych, lub podziel się nim na Facebooku lub Twitterze. Dziękuję!

Opt In Image
Darmowy ebook!

Dołącz do prawie 1000 osób, które otrzymały bezpłatny ebook "Narzędzia i książki, które pomogą Ci w biznesie", a także newsletter, w którym dzielę się swoją wiedzą o prowadzeniu biznesu!

Zapisując się na listę zainteresowanych wyrażasz zgodę na na otrzymywanie newslettera z www.rozterkistartuperki.pl. Zgodę możesz w każdej chwili wycofać, a szczegóły związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Zobacz także